Aflat pe locul 8 în clasamentul celor mai bogaţi oameni din lume la momentul decesului său, Ingvar Komprad a lăsat în urmă o schemă financiară prin care să asigure supravieţuirea conceptului IKEA pe termen lung. În acest fel, moştenitorii lui Kamprad nu vor avea control direct asupra retailerului, ci le vor reveni mult mai puţini bani dintr-o structură controlată de familie – Ikano, un grup de firme cu afaceri în retail, manufactură şi servicii financiare, care avea, în 2016, o valoare în jur de 10 miliarde de dolari.
Majoritatea magazinelor IKEA sunt deţinute de Stichting Ingka Foundation, o entitate olandeză, creată cu scopul de a face donaţii, dar şi “de a susţine inovaţia” în design. Prin înfiinţarea acestei structuri în anii ’80, Kamprad s-a asigurat că gigantul suedez de retail nu va putea fi controlat direct de familia sa.
De asemenea, mărcile, brandul şi conceptul IKEA au fost plasate sub controlul Fundaţiei Interogo, o entitate din Lichtenstein. Deşi se numeşte fundaţie, misiunea acestei entităţi este parţial filantropică. Statutul său permite de asemenea ca profiturile să fie reinvestite în companiei, iar membrii familiei Kamprad nu deţin acţiuni în această organizaţie.
Toată această structură a fost creată pentru a oferi independenţă brandului pentru a supravieţui în timp şi pentru ca familia fondatorului să fie implicată cât mai puţin în luarea deciziilor.