Automatele de cafea, sucuri și alte produse vor avea casă de marcat. Cum vom fi afectați

Dan Suta   
în Stiri mondene
21/07/2019, 16:31
Automatele de cafea, sucuri și alte produse vor avea casă de marcat. Cum vom fi afectați
Automatele de cafea vor avea casă de marcat. Sursa foto: zf.ro

Automatele ce cafea, sucuri și alte produse (croissante, batoane de ciocolată, sandwich-uri sau chipsuri) vor avea casă de marcat. Introducerea caselor ne vor afecta la buzunare, spun experții. Potrivit Legii 136/2019, publicată vineri, 17 iulie, în Monitorul Oficial, termenul limită până la care trebuie introduse aceste case este 31 decembrie 2019.

Ce se întâmplă cu automatele de cafea, sucuri și chipsuri

Automatele cu cafea sau snacks-uri vor fi dotate cu case de marcat cu memorie. Excepție vor face casele de marcat care funcționează pe bază de carduri bancare, căci acestea au deja încorporate memorie fiscală. Mai mult, sunt foarte multe astfel de automate pe care le putem găsi în mall-uri, în stațiile de metrou sau autobuz care nu dau rest. Acest lucru s-ar putea schimba, iar cumpărătorii vor primi astfel și bon fiscal.

Există peste 80.000 de astfel de aparate în România. Nu toți cei care dețin astfel de automate privesc cu ochi buni măsura. Unul dintre patroni, sub protecția anonimatului, a declarat pentru startupcafe.ro că măsura este una pripită. Mai mult, astfel de case de marcat costă, iar pe piață se vând cu 100 sau 200 de euro bucata. Costurile se vor resimți și în buzunarele consumatorilor fiscali.

automate cafea
În România există peste 80.000 de astfel de aparate. Sursa foto: dcnews.ro

Decizia de a introduce case de marcat cu memorie fiscală ne va afecta la buzunare

„Totul a fost făcut în grabă, nu s-a făcut o cercetare la nivel tehnic pentru a vedea dacă o astfel de soluție pote fi implementată sau nu. Automatele din punct de vedere al construcției nu suportă o casă de marcat clasică. Trebuie dezvoltată o soluție noi. Noi în industrie bănuim că cineva are deja soluția”, spune patronul unei companii de automate de stradă.

„Modelul de business, în general, presupune că operatorul este proprietarul aparatului și îl dă în comodat. Așa că ne așteptăm la creșteri de prețuri pe care să le suporte și consumatorul final, prețuri ale produselor și serviciilor vândute prin aceste automate”, mai spune patronul pentru site-ul mai sus menționat.

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×