Afacerile au fost, sunt și vor fi un magnet pentru majoritatea oamenilor. Să fie patron, este visul majorității persoanelor trecute de adolescență. „Să fiu propriul meu șef, să fac ce vreau, cum vreau, când vreau” este obsesia celor mai mulți dintre noi. Nu este deloc așa simplu cum pare, poate, la prima vedere. Sunt multe condiții de îndeplinit pentru a-ți putea demara propria afacere. Iar responsabilitățile cresc exponențial odată ce ai dat drumul „la treabă” pe cont propriu.
Ce să fac? De ce să mă apuc? Ce „merge”? Ce e „sigur”? Sunt întrebările care chinuie pe orice vrea să se lanseze în antreprenoriat. Când ai din familie – sau de la… 6 din 49! – o basculantă de bani în spate, e mai ușor să te hotărăști în ce să-i investești, cu toată multitudinea de variante din sectorul de servicii, din construcții sau din producție. FANATIK.RO vă oferă câteva idei, câteva afaceri care, conform specialiștilor în prognoze economice, vor „merge” bine (și) în 2019.
Atât de folositul termen IT vine de la englezescul „information technology”, care înseamnă „tehnologia informației”. Mai pe românește, folosirea tehnicii de calcul. Domeniu care va „înghiți” și în 2019 firme noi care pot oferi servicii de software, o afacere profitabilă la noi, având în vedere că România reprezintă în continuare una dintre cele mai bune piețe de profil din Uniunea Europeană. Includem aici orice business care are la bază calculatorul, de la un blog la un magazin online.
Domeniul financiar-contabil va fi mereu o „piață” importantă și foarte solicitată. Multe firme vor să-și externalizeze acest serviciu, așa că este încă loc destul pentru „new entry”. Mai ales că o astfel de afacere nu necesită investiții mari. O firmă de contabilitate mică, hai să zicem 3 angajați și 12 clienți, poate evolua frumos în condiții de seriozitate și profesionalism, iar portofoliul de clienți poate crește constant.
Hățișul birocratic din administrația de stat de la noi este de nepătruns pentru cei mai mulți dintre noi. Sau măcar așa pare la prima vedere. Drumul lung de la hotărârea de a-și face o firmă la finalizarea actelor necesare constituie un domeniu în care mai este destul loc și cerere. O firmă care face… firme poate fi o variantă viabilă (și) în 2019. Mai ales pentru cei cu studii în domeniul juridico-administrativ. Odată pus la punct cu legislația la zi, puteți fi dumneavoastră înșivă un antreprenor care să deschideți drumul altor antreprenor.
Tranzacționarea de acțiuni este o afacerea fără vârstă, care se dezvoltă constant și consistent (și) în România. Se poate spune că este un business inteligent, în care lucrați cu voi înșivă pentru voi înșivă, când vreți, cât vreți și unde vreți. Profitul nu depinde decât de cunoștințele dumneavoastră în domeniu și timpul investit. Nu aveți nevoie de o echipă, birou și alte hangarale, vă este de ajuns un calculator și, repetăm, o bună cunoaștere a tehnicilor și, mai ales, a strategiilor de tranzacționare pe burse.
Din ce în ce mai mulți români apelează la specialiști în organizarea de evenimente, de la zilele de naștere ale copiilor (de fapt, mai ales!) la sosirea lui Moș Crăciun, de la team-buildinguri la petrecerile de sfîrșit de an ale unor mari companii, nu mai vorbim de nunți și botezuri. Este un trend în creștere (ca să nu spunem, popular, o modă…), din ce în ce mai mulți corporatiști solicitând astfel de servicii din cauza lipsei (cronice) de timp pentru ei și familiile lor.
Dacă aveți (măcar) un teren de 100 de metri pătrați, vă puteți orienta spre cultivarea unor plante a căror cerere este în creștere. Oferta, mai bine zis concurența este mică și cererea (inclusiv la export!) din ce în ce mai mare pentru, de exemplu, goji, aronia sau merișoare. Ciupercile sunt și ele o alternativă: cererea este de 26 de ori mai mare decât oferta, productivitatea mare (5-6 recolte pe an), spațiul nu este o problemă (se pot cultiva supraetajat), poate fi o afacere de familie, în care să nu fie implicate decât rudele.
Și încă o posibilitate: ghivecele de flori. Florile în ghiveci câștigă teren din ce în ce mai mult. Principalul motiv: rezistă un timp mai îndelungat, aspect care contează mult în cazul unor specii mai rare, ca violeta de Parma, orhideea, crinul imperial, cactusul, bonsaiul sau anthurium. În cei 100 de metri pătrați amintiți mai sus încap cam 2.000 de ghivece de flori. La un preț mediu de vânzare de, haideți să zicem 25 de lei, faceți dumneavoastră socotelile. Țineți cont și de faptul că puteți „scoate” mai multe „serii” de producție de-a lungul unui an.
Câți dintre dumneavoastră ies zilnic să-și ia un covrig cald? Vedeți? Vă trebuie un fond de pornire și un spațiu adecvat, o idee ar fi să luați o covrigărie „la cheie”, deși nu sunt prea multe oferte tocmai pentru că este o afacere profitabilă. Atenție, însă, la vad, deverul fiind elementul decisiv, pentru că prețul sau calitatea produselor nu lasă prea mult câmp „de manevră”. Nici o șaormerie nu „șomează” în zilele noastre și nici nu va sta degeaba în cele viitoare, dar este mai pretențioasă, de la pregătirea angajaților, la aprovizionarea cu „materii” prime.
Piața imobiliară fiind (iarăși) în creștere accentuată, vă poate oferi un spațiu tentant pentru dezvoltarea unei afaceri. Dacă vă ține buzunarul, mai bine zis contul bancar, vă puteți lansa în construcții, locuințele, dar și clădirile de birouri, fiind din ce în ce mai solicitate, după criza care a stopat boom-ul imobiliar din 2008.